Koninklijk Olympic Gent kroont zich opnieuw tot Belgisch Clubkampioen

Koninklijk Olympic Gent kroont zich opnieuw tot Belgisch Clubkampioen

Koninklijk Olympic Gent heeft zich vorig weekend opnieuw tot Belgisch Clubkampioen gekroond. Hoeveel opeenvolgende titels de club inmiddels heeft verzameld, is nauwelijks nog bij te houden, maar één ding staat vast: Olympic Gent is al twintig jaar ongeslagen in deze competitie.

Ook dit jaar maakten de Gentenaars hun favorietenrol volledig waar. Dankzij sterke prestaties van Burak Süngü, Annelien Vandenabeele, Ilke Lagrou en Radvinder Singh behaalde Olympic Gent een overtuigende overwinning. De clubs uit Seraing en Brussel vervolledigden het podium op respectievelijk de tweede en derde plaats.

Bij de mannen liet Burak Süngü de hoogste puntenscore van de wedstrijd optekenen, terwijl Annelien Vandenabeele bij de vrouwen de beste prestatie neerzette.

De volgende belangrijke afspraak op de Belgische gewichthefkalender is het Open Belgisch Kampioenschap Gewichtheffen, dat op 17 en 18 oktober plaatsvindt in Lochristi bij Endgame.